Kevät- ja kesäkauden 2019 muotinäytöksissä nähtiin sekä pyöräilyhousuja että 90-luvun muodikkaimpia housuja, trikoita. Niitä tarjosivat perinteisten urheilumerkkien lisäksi tunnetut muotitalot, kuten Chanel, Prada ja Fendi. Sporttiset vaatteet taistelevatkin kärkisijasta kevään trendivaatteiden joukossa! Urheileminen, tai ainakin urheilulliselta näyttäminen, on nimittäin tällä kaudella trendikkäämpää kuin koskaan. Trendi on selkeä – treenaus 24/7-elämäntapana on tullut jäädäkseen. Tämän seurauksena urheilumerkit valmistavat yhä suuremmassa määrin muodikkaita mallistoja ja muotimerkit lanseeraavat sporttisia, käytännöllisiä vaatteita. Hanna Lundahl, Training Apparel Woman & Men -sisäänostaja Stadiumilla, näkee aiempaa käytännöllisempien ja mukavampien vaatteiden kysynnän kasvun myös arkikäytössä:
– Nykyiset urheiluvaatteet ovat sekä tyylikkäitä että mukavia, ja niitä käytetään aivan uudella tavalla. Pyöräilypaidan jättäminen päälle koko päiväksi (myös työpaikalle!) ei ole enää mitenkään ihmeellistä. Päinvastoin, se on osoitus tarmokkuudesta ja energisyydestä. Monet urheilumerkit tuovat markkinoille uusia ja entistä laajempia athleisure-mallistoja, mutta samalla toiset erikoistuvat ja keskittyvät tiettyihin lajeihin sopiviin yksityiskohtiin ja toimintoihin.
Mitä muita suuntauksia näet tänä keväänä materiaaleissa, toiminnoissa ja muotoilussa?
– Korkeavyötäröiset trikoot ovat edelleen suosittuja. Lisäksi näemme paljon kuviollisia alaosia, isoja logoja ja runsaasti värejä! Myös selkäpuoli korostuu tyylikkäillä yksityiskohdilla sekä urheiluliiveissä että hihattomissa paidoissa.