-25 % sinulle jäsen tai jäseneksi liittyvä.

Merkki kaikkien lumilautailijoiden huulilla – Appertiff

Appertiff-merkin tarina alkoi afterskistä Tänndalenissa vuonna 2006. Ajatuksenaan myydä huopatohveleita, niin kutsuttuja tifflereitä, yritys alkoi myydä tuotteitaan internetissä. Nykyisin merkin tuotteet on suunnattu lumilautailijoille ja henkilöille, joilla on lumilautailuun liittyviä harrastuksia.

Kolme kovan luokan lumilautailijaa Bollnäsistä sai idean Appertiff-yhtiön perustamisesta afterskissä Hamran hotellissa Tänndalenissa. Yrityksen oli tarkoitus myydä ”tifflereitä”.

– Ajatuksena oli aluksi myydä huopatohveleita eli tifflereitä, joita käytettäisiin monojen riisumisen jälkeen afterskissä, yksi perustajista Andreas Wengelin sanoo.

Melko pian yrityksen perustajat kuitenkin ymmärsivät, että myyntiä pitäisi laajentaa, jolloin he alkoivat myydä laskettelulaseja, pipoja, aurinkolaseja ja katumuotia.

– Tifflerit eivät olleet jymymenestys, joten aloimme myydä pipoja. Klassinen Hightop-malli on valikoimassa ja menestystuote vielä nykyäänkin. Vuosien myötä lisäsimme valikoimaan vaatteita, aurinkolaseja ja laskettelulaseja, jotka ovat nyt yhdessä pipojen kanssa päätuoteryhmämme.

Mitä Appertiff-matka on teille merkinnyt?
– Se on antanut meille uskomattoman paljon, koska olemme olleet etuoikeutettuja ja saaneet tehdä töitä tärkeimmän harrastuksemme, lumilautailun, parissa. Monia matkoja ja hauskoja tapahtumia ja ennen kaikkea: olemme saaneet tavata samanhenkisiä ihmisiä, joista useimmat ovat elinikäisiä ystäviä! Joulukuussa toimme Åressa markkinoille käsin tehdyn lumilautamme Bergbystä Gävlen ulkopuolelta. Se oli pikkupojan unelma ja virstanpylväs, jonka muistan pitkään, Andreas Wengelin sanoo.


Nykyisin laskettelulasit ovat Appertiffin päätuoteryhmiä.
Millaisia suunnitelmia teillä on jatkossa?
– Keskitymme monien muiden tapaan ydinliiketoimintaamme – talviasusteisiin, jotka välittävät selkeästi tuotemerkkimme ideologioita.

Tapahtuuko tuotepuolella jotain hauskaa vuonna 2020?
– Tuomme markkinoille käsin tehtyjä lumilautoja rajoitetuissa erissä. Jokaisessa erässä on vain kymmenen numeroitua lumilautaa. Meiltä ilmestyy myös uusi aurinkolasimalli vaihdettavilla linsseillä, joissa on samat värit kuin laskettelulaseissamme. Lisäksi ilmestyy uusi kevyt laskettelulasimalli WNG, joka on mullistava lajissaan. Muiden muassa, Andreas Wengelin sanoo.

”Tyylikäs ja ajaton malli, joka tarjoaa erittäin ison näkökentän"

Mitä trendejä ja ominaisuuksia rinteissä nähdään aiempaa enemmän?
– En itse välitä kovin paljon laskettelulasien teknisistä ratkaisuista, kuten nopeuksista linssissä. Toivon linsseihin entistä parempaa kontrastia heikossa valossa. Myös uusi memory-vaahtomateriaali olisi tervetullut.

Onko sinulla omaa laskettelulasisuosikkia?
DWG-mallimme on aina oma suosikkini. Se on tyylikäs ja ajaton malli, joka tarjoaa erittäin ison näkökentän!

Mikä on paras vinkkisi laskettelulasien valintaan?
– Lasien pitää istua hyvin kasvoilla. Kaikissa laseissa on hieman erilaisia toimintoja ja ominaisuuksia, ja jotkin sopivat toisia paremmin juuri sinun yksilöllisille kasvoillesi. Sovittaminen on tärkeää. Lasien pitää tietysti myös näyttää hyvältä rinteessä, ja silloin valinta kohdistuu luonnollisesti meidän malleihimme, Andreas Wengelin sanoo.