-25 % sinulle jäsen tai jäseneksi liittyvä.

Palautustapa riippuu siitä, onko tuote lähetetty Stadiumilta vai jostakin kumppaniyrityksestämme. Voit tarkistaa asian saamastasi tilausvahvistuksesta.

Stadium palautus

Riippumatta siitä, minkä palautuspaikan tai kuljetusmenetelmän olet valinnut, rekisteröi palautuksesi helposti ja sujuvasti tästä:

Rekisteröi palautus

Palautus toimipisteisiin
Rekisteröi palautuksesi. Saat palautuskoodin tekstiviestitse. Palautusta varten pyydämme sinua pakkaamaan lähetyksesi hyvin. Tuotteen alkuperäiseen pakkaukseen (esim. kenkälaatikko) ei saa kiinnittää teippiä tai liimaa. Suosittelemme palautuksen pakkaamista tarvittaessa mm. muovipussiin. Vie paketti kuljetettavaksi toimipisteeseen ja näytä palautuskoodi. Tämä vaihtoehto ei vaadi palautustarraa tai palautuslomaketta. Takaisinmaksu tapahtuu 14 arkipäivän kuluessa samalla maksutavalla jolla tilaus on maksettu, kun varastomme on vastaanottanut palautuksen.

Palautus myymälään
Jos olet tehnyt tilauksen verkkokaupassa ja haluat vaihtaa tuotteen myymälässä, rekisteröi palautus yllä olevasta painikkeesta ja valitse sen jälkeen palautus myymälässä. Huomaa, että Stadiumilta ostetut tuotteet voi palauttaa vain Stadiumin myymälöihin. Stadium Outlet ei ota vastaan Stadiumin palautuksia.

Huomaa, että henkilökunta palauttaa nykyisen tuotteesi ja auttaa sinua sen jälkeen uuden tuotteen ostamisessa. Jos haluat vaihtaa toiseen tuotteeseen suoraan myymälässä, sinun on maksettava uusi tuote. Jos tuotetta ei ole myymälässä, sinun on tehtävä uusi tilaus verkkokaupasta. Myös tässä henkilökunta voi olla avuksesi tarvittaessa.

Palautetun tuotteen hyvitys tapahtuu samalla maksutavalla, jolla maksoit, ja samalle tilille. Rahat palautetaan 1–5 pankkipäivän kuluessa palautuksesta. Jos olet valinnut maksutavaksi laskun mutta et ole vielä maksanut sitä, lasku mitätöidään. Jos olet valinnut maksutavaksi laskun ja palautat osan tilauksesta, laskuun korjataan oikea summa.

Vaihdon käsitteleminen palautuksena ja uutena ostona on toimenpide, jolla ehkäistään rahanpesua Svensk Handel -järjestön rahanpesumääräysten mukaisesti.

Vaihto
Voit vaihtaa tuotteesi missä tahansa Stadium-myymälässä (ei Outlet- myymälöissämme) edellyttäen, että tuote on lähetetty varastoltamme eikä yhteistyökumppaniemme varastolta. Vaihtoa vartein teidän tulee kuitenkin rekisteröidä palautus verkossa yllä olevien ohjeiden mukaan (palautus myymälään)

Palauttaessasi tuotteen keskusvarastollemme on vaihdettava tuote tilattava uudelleen. Takaisinmaksu suoritetaan automaattisesti, kun palautettu/palautetut tuotteet on käsitelty varastollamme.

Takaisinmaksu
Stadium myymälään tai varastollemme tehdyissä palautuksissa takaisinmaksu suoritetaan aina samalle maksutavalle, jota tilauksella on käytetty alunperin. Jos maksu on suoritettu kortilla, palautetaan rahat samalle kortille sekä kortin puolelle (pankki/luotto), jota on käytetty maksaessa. Jos taas maksu on tehty verkkopankilla, palautetaan summa automaatisesti samalle tilille, josta maksu on alunperin tehty. Jos maksu on suoritettu osittain tai kokonaan lahjakortilla tai bonuksilla, maksetaan palautus lahjakortilla maksetusta osuudesta uutena lahjakorttina ja mahdollinen bonus palautetaan jäsenyydellesi.

Stadium Laskulla maksetut tilaukset hyvitetään suoraan Stadium laskulle. Voit maksaa vain pitämäsi tuotteiden arvon, laskutuslisän ja mahdolliset toimituskulut alkuperäisellä laskulla. Mikäli palautat koko tilauksen, voit jättää koko laskun maksamatta. Walley Bank ei tule lähettämään uutta laskua, vaan maksat pitämäsi tuotteet aina alkuperäisellä laskulla. Mikäli lasku on jo maksettu palauttaessasi tuotteita, ole yhteydessä Walleyhin rahojen saamiseksi takaisin, sillä maksusopimus on aina asiakkaan ja Walleyn välinen sopimus. Walleyn yhteystiedot p. 0931589981, sähköposti: stadium@walley.fi.

Palautus- ja vaihto-oikeuden
Kuluttajansuojalain mukaan kuluttajalla on oikeus palauttaa tuotteet ilman erityistä syytä 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Stadium tarjoaa asiakkaille kuitenkin pidennetyn 365 päivän palautus- ja vaihto-oikeuden. Sinulla on oikeus avata pakkaus veloituksetta ja tarkistaa, että tuote toimii. Peruutusoikeus ei koske muokattuja tuotteita, esim. suksia ja lumilautoja joihin on asennettu siteet, käytettyjä tuotteita eikä tuotteista joista on otettu laput pois. Huomioithan, että tuotteen alkuperäinen pakkaus (kuten kenkälaatikko) on osa myytävää tuotetta, johon ei saa teipata tai liimata mitään.

Reklamaatio
Mikäli tilaamasi tuote on viallinen tai rikki tulee sinun reklamoida se mahdollisimman pian virheen huomattuasi. Ota lähetystunnus aina talteen, sillä Stadium ei vastaa palautuksen kuljetusriskistä. Hyväksytystä reklamaatiosta rahojenpalautus tehdään samalla maksutavalla jota käytit ostohetkellä. Katso alta, kuinka sinun tulee toimia reklamaation kanssa. Stadium maksaa palautuskulut.

Voit tehdä reklamaatioilmoituksen helposti ja kätevästi rekisteröitymällä sen TÄSTÄ . Huomioithan, että käsittelemme ilmoitukset 5 arkipäivä sisällä. Jos haluat mieluummin tehdä reklamaation jossakin Stadium -myymälästämme, voit tulla tuotteen ja ostotodistuksen kanssa myymälään.

Kaupan peruuttamisoikeus
Noudatamme kuluttajansuojalain mukaista 14 päivän kaupan peruuttamisoikeutta. Mikäli haluat käyttää kaupan peruuttamisoikeutta täytyy sinun ilmoittaa päätöksestäsi selkeästi joko sähköpostitse tai kirjeitse 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Peruuttamisoikeus ei koske muokattuja tuotteita, esim. suksia ja lumilautoja joihin on asennettu siteet sekä tuotteet joissa on henkilökohtaisia painatuksia.

Lähetä ilmoituksesi peruuttamispäätöksestä:

Sähköposti: info.fi@stadium.fi

Kirje:

Stadium Oy - Asiakaspalvelu
Klovinpellontie 1-3
02180 Espoo

Mikäli käytät peruuttamisoikeuttasi maksamme kaikki veloitetut kulusi takaisin. Takaisinmaksu tehdään viipymättä, kuitenkin enintään 14 päivää siitä kun peruuttamisilmoitus kaupan purusta on meille annettu. Sinun tulee palauttaa tuote meille alla olevien vaihtoehtojen mukaisesti viipymättä tai vähintään 14 päivää sen jälkeen, kun olet ilmoittanut päätöksestäsi purkaa kauppa. Asiakas on itse vastuussa mahdollisesta tuotteen arvonalennuksesta, joka aiheutuu muusta kuin käsittelystä, joka on välttämätöntä tuotteen ominaisuuden, toiminnallisuuden ja laadun varmistamiseksi.

Stadium Partner palautus

Partner - Palautus
Tarjoamme 30 päivän avoimen kaupan Stadium-kumppaneidemme toimittamiin tuotteisiin. Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön, lappujen tulee olla paikoillaan ja alkuperäiset laatikot on oltava ehjät. Tuotteen alkuperäispakkaus (esim. kenkälaatikko) on osa myytävää tuotetta, joten huomioithan, että tuotteen alkuperäispakkaukseen ei saa liimata mitään, jotta palautusoikeus ei raukea. Muistathan pakata tuotteet huolellisesti. Jokaisen Stadium Outletin yhteistyökumppanilta toimitetun paketin mukana tulee palautustarra.

Postitoimipisteeseen toimitettujen pakettien palauttamisesta veloitetaan 4,90€ palautuskulut.

Kotiinkuljetuksella toimitetuista isoista paketeista veloitetaan 11,90€ (isot paketit, joiden pituus on yli 120cm, ympärysmitta enintään 300cm ja enintään 35kg) palautuskulut.

Suurien pakettien (ympärysmitta yli 300cm ja/tai 35kg) palautuksesta veloitetaan 70-200€ palautuskulut.

Noutamattomasta tilauksesta pidätämme oikeuden periä teiltä palautuskulun 4,90€.

Jos haluat tarkan palautushinnan paketillesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme alla olevien ohjeiden mukaan. Jos sinulla ei ole lähetystarraa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelinnumerolla 0753 252 200 tai sähköpostilla info.fi@stadium.fi.

Partner - Vaihto
Stadium-kumppaneillamme ei ole vaihtomahdollisuutta. Jos haluat erivärisen tai -kokoisen tuotteen, sinun on palautettava se yllä olevien ohjeiden mukaisesti ja tehtävä sitten uusi tilaus Stadium.fi-sivustolla.

Partner - Reklamaatio
Reklamaation voitte tehdä sähköpostitse osoitteeseen info.fi@stadium.fi. Viestissä pitää lukea selkeästi miten tuote on mennyt rikki sekä viestiin pitää liittää kuvia rikkimenneestä kohdasta, jotta voimme tehdä päätöksen reklamaatiosta tämän perusteella.

Hyväksytystä reklamaatiosta tehdään rahojenpalautus samalla maksutavalla jota käytit ostohetkellä.

Kaikki riidat on ratkaistava joko Suomen kuluttajariitalautakunnan tai Euroopan komission online-riitojenratkaisumenettelyn (EU ODR) avulla.

Suomen kuluttajariitalautakunta: https://www.kuluttajariita.fi/fi/
Kuluttajariitalautakunta
Hämeentie 3
PL 3066
00531 HELSINKI

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr